• Duyurular ve Haberler

Hero Group, 85 bin tüketiciyle yaptığı çalışmasında “Gıdada Doğallık” kavramına açıklık getiriyor.

  

Ülkemizde Hero Baby markası ile faaliyet gösteren İsviçreli Hero Group, 4 kıtada 32 ülkeden 85 bin tüketiciyle gerçekleştirdiği ve tamamlanması 20 yıl süren “Tüketiciler İçin Gıda Doğallığının Önemi” adlı araştırmayla tüketicilerin doğallık kavramına bakışına açıklık getiriyor. İspanya Murcia Üniversitesi ve İsviçre ETH Zürich işbirliğiyle gerçekleştirilen araştırmaya göre tüketiciler için gıdanın kökeni, üretim aşaması ve ortaya çıkan nihai ürün, doğallığı belirleyen unsurlar arasında yer alıyor.

 

Hero Group, İspanya Murcia ve İsviçre ETH Zürih Üniversiteleri ile işbirliği yaparak gıdada “doğallık” kavramına açıklık getiren önemli bir araştırmaya imza attı. İlk defa gıda ürünlerinde “doğallık” terimine yönelik güvenilir bir yaklaşım ortaya atan araştırma 4 kıta ve 32 ülkeden 85 bin kişinin katılımıyla gerçekleştirildi.  Ayrıca Hero Group’un yaptığı “Tüketiciler için gıda doğallığının önemi: Sistematik bir İncelemenin Sonuçları” başlıklı çalışma binden fazla makale arasından seçilerek alanında önemli bir dergi olan  Trends in Food Science and Technology” (Gıda Bilimi ve Teknolojisinde Eğilimler) tarafından yayınlandı.    

Hero Group tarafından yapılan bu araştırma şu ana kadar tüketicilerin gıda doğallığının önemi olarak algıladıklarının ne olduğu konusunda literatürü tanımlayan, analiz eden ve tamamlayan ilk inceleme olma özelliğini de taşıyor.

 

Tüketicilerin yüzde 62’si “doğal” etiketli ürünleri tercih ediyor

 

Doğallık tanımı ülkelere ve bölgelere göre değişiklik gösterebiliyor. Tüketici Raporları Ulusal Araştırma Merkezi’nin 2015 yılında yaptığı bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 62’si ürün tercihi yaparken “doğal” etiketli olmalarına dikkat ediyor. Nielsen Dünya'da Sağlıklı Beslenme Eğilimleri 2015 yılı raporuna göre ise ankete katılanların yüzde 57'si beslenme düzenlerine daha fazla doğal yiyecek ekliyor.

“Tüketiciler için gıda doğallığının önemi: Sistematik bir İncelemenin Sonuçları” başlıklı araştırma, tüketicilerin doğallık algısıyla ilgili de çarpıcı bilgiler ortaya koyuyor. Örneğin kadınlar ve yaşlılar için bir gıda ürününün doğal olması diğer tüketici gruplarına göre daha ön planda yer alıyor. Gıdada doğallığa verilen önem, gıda tüketimini de önemli ölçüde etkiliyor. Araştırmada vurgulanan bir diğer önemli nokta, gıda sektöründe doğallık unsurunun ihmal edilmesinin çok ağır bedellere mal olabileceğini gösteriyor.

 

Bir ürünü doğal yapan üç önemli madde…

Tüketicilerin doğallık algısı, gıdaların olumlu nitelikler barındırmasına değil, katkı maddeleri gibi olumsuz nitelikler taşımamasına odaklanmasına karşılık Hero Group yaptığı araştırmada bir gıda ürününü “doğal” yapan üç maddeyi şöyle sıralıyor:

 

  • Gıda maddesinin kökeninde yerel olarak yetiştirilmiş, organik ham madde yer almalı.
  • Üretim süreci boyunca herhangi bir yapay malzeme, koruyucu, katkı maddesi, yapay renklendirici veya aroma, kimyasal madde, hormon, tarı ilacı veya genetiği değiştirilmiş organizma bulunmamalı.
  • Nihai ürün, sağlıklı, çevre dostu, doğayla uyumlu, lezzetli ve taze olmalı.

 

Projenin araştırmacılardan biri olan Hero Group İnovasyon Direktörü Luisma Sánchez-Siles yaptığıaçıklamada“Gıdanın özünü koruyarak tüketicilerimizi memnun etmek ve güvenlerini kazanmak Hero Group’taki temel misyonumuz. Doğallık denilince aklımıza gelen fikri tüketicilere empoze etmek yerine, bu fikri onlara sormak ve kendilerinin keşfetmelerini istedik” dedi.

Çalışmayı yürüten İsviçre ETH Zurich Üniversitesinden Professor Michael Siegrist’ın konuyla ilgili röportajını linkten inceleyebilirsiniz.

 

Hero Baby’nin doğal ve kontrollü tarım uygulamalarıyla annelerin içi rahat

Hero Grup bünyesinde Avrupa’nın en büyük mama üreticilerinden biri konumunda olan Hero Baby, bebek beslenmesine uygun kalitede meyve, sebze ve tahılların annelere ulaşabilmesi için doğal tarım uygulamalarına büyük önem veriyor. Bu alana sürekli yatırım yapan Hero Baby, kavanoz mamalarda bebek beslenmesine uygun, sadece kontrollü ve doğal tarım yöntemleriyle yetiştirilmiş meyve ve sebzelere yer veriyor. Ürünlerinde hiçbir koruyucu katkı maddesi kullanmayan Hero Baby, kullandığı vakumlu kapaklar sayesinde kavanoza hava girişini engelliyor, böylece mamaların besin değeri ve lezzeti yani “doğallığı” korunmuş oluyor.

 

Hero Baby Hakkında:

Uluslararası alanda üretim yapan İsviçre gıda firması olan Hero, 1886 yılında kuruldu. İlk kuruluş amacı, meyve ve sebzelerin sağlıklı ambalajlarda saklanabilmesi olan Hero, daha sonra üretim alanını genişletti. Hero, bugün dünya üzerinde 4 bin 300 çalışanıyla, bebek maması (biberon, kaşık ve kavanoz mamaları), meyve suları, tahılı bar, reçel ve benzeri gıda alanlarında ürünler sunuyor.

129 yıldır tüketicisine kaliteli ürünler sunan Hero, bugün Avrupa’nın en büyük mama üreticilerinden biri konumunda. Avrupa, Amerika, Ortadoğu ve Afrika’da faaliyet gösteren Hero Grup, başarısını inovasyon, teknoloji ve kalite sistemi yatırımlarına borçludur. Kurulduğu günden bugüne, kalite ilkesine sonuna kadar bağlı kalarak üretim yapan Hero, ürün kalitesinde iddialıdır.

 Türkiye kavanoz ve kaşık mamadaki liderliğini uzun yıllardır elinde tutan Hero Türkiye, kontrollü tarım ile Türkiye’de bebek beslenmesine uygun kalitede yetiştirdiği meyveler, sebzeler ve tahıllar ile üretim yapar. Bebek besinlerini üretirken mutfaklarımızda kullandığımız besinlere çeşitlilik ekler, vitaminler, mineraller ile besin değerlerini artırır. Bebeklerini en doğal ve sağlıklı besinler ile beslemek isteyen annelerin gösterdiği özen Hero Baby’nin de önceliğidir. Hero Baby’nin Türkiye’deki 60’tan fazla çeşitte ürün içeren portföyü arasında; biberon mamaları, kaşık mamaları, kavanoz mamaları yer alır.

 

*Tüm Türkiye, tahıllı kaşık mama ve kavanoz mama pazarında raporlanmış 2016 tüm yıl Nielsen tonaj verilerine göre belirlenmiştir.

Websitesindeki tüm içeriği … aylık bebeğim için görmek istiyorum.

Duyurular ve Haberler

Bebeğinize uygun bir içerik bulunmuyor. Belki bebeğiniz için seçtiğiniz ayıdeğiştirebilirsiniz.

Tavsiye almak için üye olun

Top