• Hamilelikte İkinci 3 Ay

Hamilelikte İkinci 3 Ay

Üç aylık beslenme planları

 

İkinci Üç Ay

 

Hamilelik boyunca her tür besinden dengeli bir şekilde yemeli, daha az karbonhidrat (tamamen kesmeden) ve daha az doymuş yağ veya hazır gıda tüketmelisiniz.

 

Beslenme planı, besin yetersizliğini engellemek amacıyla bütün besin gruplarını içerir.

 

Hamilelik sırasında toplamda 10 ila 12 Kg. alındığı düşünüldüğünde, hamilelik sırasında beslenme planına dikkat etmenin çok önemli olduğu anlaşılmaktadır. Hamilelik sırasında doğru bir beslenmeye sahip olmalısınız, aşırı kilo almanın önlenmesi hem bebeğin sağlıklı gelişimine hem de daha iyi bir hamilelik geçirmenize yardımcı olacaktır.

 

Tavsiye edilen beslenme

Hamileliğin bu dönemi için beslenme tavsiyeleri.

 

Folik asit içeren besinler almaya devam etmelisiniz, aldığınız demir oranı önemlidir, zira hamilelik boyunca kadında kan hacminin artmasına bağlı olarak demir ihtiyacı da giderek yükselmektedir. Bebek için gerekli oksijeni sağlamak için vücudunuzdaki demir rezervleri önemlidir. Bu ikinci üç aylık dönemden itibaren bebeğin ihtiyaçları kanınıza ve kırmızı kan hücresi üretmek için tükettiğiniz demire bağlı olarak karşılanacaktır. Hamilelik boyunca tavsiye edilen demir dozajı günlük 30 Mg kadardır.

 

Demir barındıran besinler:

Nohut, mercimek, fasulye, bezelye, mezgit, levrek, tahıl, ıspanak, pazı, hindiba, sarımsak, brokoli, maydanoz, lahana, enginar, pancar, turp, pırasa, çilek, dana eti, kuzu eti, hindi eti, tavuk eti, dana ve kuzu ciğeri, yumurta, yoğurt, süt, peynir, çekirdek, fındık, hurma, çam fıstığı vb.

Kramplar
Bu etapta sıkça yaşanır, bu nedenle daha fazla fosfor, kalsiyum ve potasyum almanız gerekmektedir.

Bol miktarda kalsiyum içeren besinler; Süt, yoğurt, peynir.
Besinlerin çoğunda fosfor bulunmaktadır bu nedenle beslenmenizde bir farklılık gerçekleştirmenize gerek yoktur. Fosfor bakımından en zengin besinler arasında şunlar yer alır: baklagiller, soya, çerezler, et, balık, süt, yumurta sarısı, enginar, maydanoz, sarımsak, vb.

Bol miktarda potasyum içeren besinler; Soya fasulyesi, domates salçası, fıstık, fasulye, bezelye, incir, erik, maydanoz, badem, nohut, mercimek, avokado, ceviz, çam fıstığı, ketçap, kestane, mantar, fındık, vb.

Kalsiyum ve fosfor birleşimi fetüsün kemiklerinin ve bebeğin diş oluşumunun üzerinde önemli etkisi vardır.

 

 

 

Kabızlığın önlenmesi

Kabızlık şikayetiniz olması durumunda, daha fazla su içerek, olgun meyveler yiyerek ve lifli besinler tüketerek buna karşı koyabilirsiniz, bu şekilde mide gazlarından kurtulacak ve bağırsak hareketlerine yardımcı olacaksınız.

 

Açlık hissi

"Açlık atakları" veya "açlık hissi" fizyolojiktir ve aşırıya kaçmadan tatmin edilmelidir, taze meyveler ve sebzeler yiyerek açlık ataklarını tatmin edebilirsiniz. Hamileliği, şeker ve yağ bakımından daha zengin besinleri yiyebilmek için bir izin belgesi olarak görmemelisiniz. Bu şekilde davranmanız durumunda kilo alacağınızı ve aldığınız kiloları, bebeğinizi dünyaya getirdikten sonra vermenizin zor olacağını aklınızdan çıkarmayın.

 

 

Tavsiye almak için üye olun

Top